2013. május 3., péntek

Virágözön

Nem most kezdtem ezeknek a virágoknak a horgolását, de most kérték többen is a leírást, így végre csináltam róluk fényképeket is.


Hajcsatnak készítettem el őket, így néz ki a hátuljuk:


A horgolás leírása:
6 láncszem gyűrűvé zárva.
Megint 6 láncszem, ezt egy rövidpálcával a gyűrűhöz kapcsolom. Megismétlem ezt 4-szer, hogy az 5 külső sziromnak meglegyen az alapja.
Az első láncszemhurokhoz kapcsolódok egy hamispálcával. A láncszemhurokba 3 láncszem sormagasításnak, aztán 10 kétráhajtásos pálca. A végén 3 láncszem, rövidpálcával a láncszemhurokhoz rögzítve. Ezt az egészet ismételni másik 4 láncszemhuroknál is, ezzel elkészül a külső sziromsor (amit a csatos képen lehet jól látni).
A kezdő láncszemgyűrűhöz kapcsolódok egy hamispálcával és az előzőhöz hasonlóan 5-5 láncszemből 5 láncszemhurkot alakítok ki.
Az első láncszemhurokhoz kapcsolódok egy hamispálcával, utána 2 láncszemből sormagasítás következik, majd 6 egyráhajtásos pálca, végül 2 láncszem, amit rövidpálcával kapcsolok a hurokhoz. Kész a középső sziromsor.
A kezdő láncszemgyűrűhöz kapcsolódok egy hamispálcával, majd a gyűrűn körbehaladva a rövidpálcák közé (amikkel a láncszemhurkokat kapcsoltam a gyűrűhöz, 2-2 egyráhajtásos pálcát horgolok, végül a kezdő pálcához kapcsolom egy hamispálcával a zárót. Ebből lesz a belső sziromkör. Az eredeti leírás szerint 22 egyráhajtásos pálca kell ide, de nekem az nem jön ki egyenlően elosztva.
Dőlt betűkkel azt írtam, amit én tettem hozzá a leíráshoz. Lehet, hogy egyébként is így kell érteni a leírást, de - lévén nem vagyok profi horgoló - nekem ez nem egyértelmű.


Az első ajándékba horgolt virágnál véletlenül csak 4 láncszemhurkot készítettem az elején, de mire észrevettem, már több szirom készen volt és nem volt kedvem felbontani. Hogy egyformák legyenek (mivel testvéreknek készültek), a másikat is 4-4 szirmúra horgoltam.


A virágszálaim az általuk választott színű virággal:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése