2013. december 30., hétfő

Sorozatgyártás


Talán emlékeztek rá, hogy ugyanebből az anyagból varrtam már egy telefontöltő-tartót pár hónapja. Azóta rátaláltam egy jobb formára, így készült másik próbadarab, ez látható a fenti képen ill. lent használat közben.


Az igazi prototípus nem ez, hanem egy következő darab lett, az már szinte tökéletes :-) Anyu kapta névnapjára, ennél 2 cm-rel keskenyebb és a lyuk, amin a töltő átmegy, kisebb.

Miután meglett a tökéletes forma, nekikezdhettünk a sorozatgyártásnak Rékával, mivel ő is ilyeneket szeretett volna karácsonyra készíteni. Némi önálló próbálkozás után végül együtt varrtunk, ha szerénységem nem tiltaná, azt mondanám, ő volt a segédem ;-) Addig nem feküdtünk le egyik éjszaka, amíg el nem készült a szükséges adag. És erről a képről még hiányzik 3 darab zöld alapon rózsamintás...


Az aprópöttyös anyagot Réka választotta, én csak egyet szerettem volna belőle, arra csipkét tettem, ő viszont a megajándékozottak egyénisége miatt csipkét nem akart. Üresen meg nem voltak jók. Aztán eszembe jutott, hogy van egy csomó gombom. A végeredmény nekem nagyon tetszett, amit nyugodtan írhatok, mert Réka követte el a gombvarrást a tervezéssel együtt :-)

Varrnunk kellett fiús tartókat is, ami nem volt annyira egyszerű feladat. Nekem is volt egy csomó ilyen virágos, olyan pöttyös, szép meg cuki anyagom, a boltban is találni sokfélét. De milyen anyag illik egy férfinak? Kitaláltuk, hogy farmer és kordbársony. De díszítés nélkül olyan semmilyen se... Csipke, szalag, farkasfog viszont erre mégsem mehet...
Réka újrahasznosított farmerból varrt tartóit a pöttyösöknél bevált gombdíszítéssel készítettük. Persze "férfias" gomb került rájuk.


Én pedig ezeket a kockás anyagokat választottam rátétnek, hogy egy kicsit feldobják a kék kordbársonyt.


Volt olyan megajándékozott, aki egyből tudta, mit kapott, de olyan is, aki értetlenkedve nézett rám, miután kibontotta a csomagot. Erre számítva ahhoz a két tartóhoz, amit nem előttem bontottak ki, mellékeltem egy kis használati utasítást:


Így beletettem:


2 megjegyzés:

  1. Szia Móni! Írnál méreteket? Mivel van merevítve a tartó? Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze: az anyag, amiből készült, 66 cm hosszú és 13 cm széles (ebben már benne van az 1-1 cm varrásráhagyás). A zseb hossza, vagyis amit visszahajtok, az 12 cm. Nem mértem meg a kész tartó hosszát, de ha ebből számolok, akkor olyan 20 cm körül lehet a végén (33-12-1). A tetejénél egy hurkapálca van belevarrva, és a sima pamutvászonba vasaltunk közbélést, a kordnak és a farmernek enélkül is volt elég tartása. Lehet, hogy kellene csinálnom egy varrásleírást?

      Törlés