2013. május 1., szerda

Három blúz


Ezeket nem most varrtam, de csak most készültek a képek. Mert most, hogy jó idő lett, kezdtem újra hordani őket. És szeretném hamarosan bővíteni is a kollekciót. Ugyanaz alapján a szabásminta alapján készültek, mint Emma ünneplős blúzai (első és második), csak éppen 176-os méretben (ugyanis ez lánykablúz (vagy hogy mondják) szabásmintája).

Ez volt az első, nem tudom, pontosan hogy hívják ezt az anyagot, gyűrt (a kedvencem, mert nem kell vasalni), egy kicsit talán műszálas, de a gézanyagra hasonlít.


Ez tényleg gézanyag, szintén nem vasalandó :-)


Ez a kedvenc anyagomból van, a 390-es boltok egyikében vettem, szerencsére már a vásárláskor rájöttem, milyen jó kis anyag és vettem több métert belőle. Emmának is varrtam belőle ruhát, Vandának pedig a gumicérnás fellángolásom idején egy smokkolt blúzocskát.


Akkor erről legyen egy kép a próbababán is, mert mondom, most ez a kedvencem. Így néz ki "élőben".


A három blúz majdnem egyforma, csak az ujjukkal variáltam.


1. A kék csíkosnál követtem teljesen a szabásmintát, de úgy szerintem túl rövid lett az ujja. Visszahajtva készült gumiház, ebbe vékony gumi került.
2. A fehérnél már nem akartam gumiházat, inkább fodrosra hagytam, a szélét sűrű cikkcakkal tisztázva el, a behúzáshoz egy keskeny gumit varrtam rá cikkcakkal úgy, hogy varrás közben meghúztam a gumit.
3. A zöld kockás is fodros (cikkcakkal tisztázva), de két sor gumicérna húzza össze úgy, hogy nem az alsó szál helyére tettem a gumicérnát, mint a smokkolásnál általában, hanem csak ráfektettem a kívánt szorosságnak megfelelő hosszúságú gumicérnát az ujjra, összecsomóztam a két végét és cikkcakkal végigmentem rajta ügyelve arra, hogy nehogy belemenjen a tű a gumicérnába.

Talán nem ártana egy közelebbi kép a háromféle megoldásról.

7 megjegyzés:

  1. Én is hasonló szabásmintára kattantam rá, na meg ugyanerre a gézszerű, gyűrött pamut anyagra, egyszerűen szenzációs, nagyon kellemes nyáron. :)

    VálaszTörlés
  2. De jók lettek! Milyen minta ez? Megkérdezhetem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy Burda szabásminta, kamaszlányoknak való :-) (140-től 176-os méretig). Raglán ujjú (ha jól tudom a szakkifejezést). Ha te is varrsz és érdekel a szabásminta, szólj és megoldjuk valahogy.

      Törlés
  3. Szia Móni, engem is érdekelne ez a blúz. Hol találom a szabásmintáját? Magamnak varrnám, 163 cm magas vagyok. :) Köszi, Kati

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vagyok profi a szabásminta-digitalizálásban. A szatyrokét beszkenneltem, de kinyomtatva nem volt ugyanakkora, ami a táskánál talán nem gáz, de egy blúznál attól tartok, nem engedhető meg annyi eltérés sem... Sarkanyka vagy a mamamiról? Írok ott.

      Törlés
  4. Szia Móni,
    megkérdezhetem, hogy mi ennek a típusú anyagnak a pontos neve? Hófehérben keresek, egyelőre sikertelenül.
    Köszönöm,
    Edina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán gézanyagnak hívják, de anyagnevekben én sem vagyok túl jó :(

      Törlés