2013. szeptember 22., vasárnap

Mesepárna


Emma születésnapra volt hivatalos, úgyhogy készült egy újabb párna :-) A megajándékozott kislány mindig olyan lelkesen csodálta azokat a darabokat, amikről kiderült, hogy én varrtam, hogy úgy gondoltam, örülni fog egy s.k. párnának. És hogy Emma keze munkája is benne legyen, ő rajzolta az alapot textilfilccel.


Ilyen volt, ilyen lett. Eltűnt pár dolog a figyelmetlenségem miatt (a gombaházikó mellől egy virágfej vagy a virágok szárának vége), és lett két többlet pillangó... Varrás közben rejtélyesen összekoszolódott az anyag a nagy virág tetejénél és ez a pillangó oldotta meg a dolgot, a másik meg csak úgy, hogy ne legyen olyan üres ott az anyag.


A keret most kis csalással lett foltvarrásos, ez egy csíkos anyag (ebből varrtam a pillangós tornazsákot is), és a csíkokhoz képest keresztben felvágva olyan lett, mintha foltokból varrtam volna, ugye? A fehér anyag hátuljára közbélést vasaltam, utána varrtam ki a mintákat, aztán hozzávarrtam a keretet. Ezután vatelint és még egy réteg anyagot varrtam hozzá, és úgy tűztem le a keret és a kép találkozását, meg a mintákat is körbevarrtam, hogy plasztikusabbak legyenek. A hátulját elfelejtettem lefényképezni, az rózsaszín kordbársonyból van, tépőzárral záródik.

Néhány részlet:


A gombaházikón egyébként nem látszottak át az eredeti pöttyök, nem tudom, milyen fényviszonyok miatt látszanak át ezen a képen :-) A rátéteket kétoldalon ragasztós vetex-szel rögzítettem. Most használtam ilyet először, nagyon jó! Így nem kellett mindent sűrű cikkcakkal körbevarrni, a vetex megakadályozza a felfeslést is. Az ablak egy kockás anyagból van kivágva (köszi Erzsi az ötletet! :-) ), pont akkora, amekkorát Emma rajzolt.


A nagy virágnál szerencsére még időben eszembe jutottak a kék szirmok (varrás közben a többi darab eltakarta, így majdnem lemaradtak), így azt a végén a varrógép megfelelő öltésmintájával megcsináltam.


Az apró virágokhoz pont volt olyan anyagom, amiből ki tudtam vágni a megfelelő színben kis virágokat. Ezeket csak felvasaltam és középen sárga cérnával odaöltöttem, hogy ha esetleg az idők során elenged a vetex, le azért ne essenek. A virág szárát szabad gépi tűzéssel kivarrtam kicsit, hogy ne csak a filc legyen, az egészet meg a végén, amikor már a vatelin mögötte volt, körbevarrtam, hogy kicsit kiemelkedjen.


A facsemetét is szabad gépi tűzéssel díszítettem.


A pillangókat se akartam cikkcakkal körbevarrni, viszont a pelenkaöltést utánozó öltéshez túl kicsik voltak, így végül szabad gépi tűzéssel varrtam körbe 1-2 mm-rel az anyag szélétől.


A címke nem hiányozhat...


Ezen a képen egyszerre látszik többféle öltés, amit használtam. A keret és a kép összevarrását ezzel a halszálkaszerű öltéssel tűztem le, a nagyobb rátéteket (a gomba kalapja és az ajtó) a pelenkaöltéssel varrtam körbe, a füvet szabad gépi tűzéssel cikkcakkolva rögzítettem. A figurák körbevarrására pedig egyszerű egyenes öltést használtam, egészen kicsire, 2 mm-esre állítva az öltéshosszot, hogy könnyebb legyen követni a vonalakat. Az új gépemen állítható, hogy mindig fent vagy lent álljon meg a tű, ez nekem óriási segítség a kanyargós vonalaknál.


Forrás: varrogepszakuzlet.hu
Ezek az öltések vannak a gépen. A 22-est és 23-ast használtam, meg persze az 1-est. Ja, és a nagy virág kék szirmainál a 32-est, mégpedig úgy, hogy duplájára állítottam a minta hosszát (nem az öltéshosszot!), mert ezen ilyet is lehet :-)

Még egyszer utoljára a kész huzat, mielőtt belekerült volna az IKEÁ-s IRMA pára - amit sajnos már nem árulnak, pedig milyen olcsó volt :-(

4 megjegyzés:

  1. Csudaszép lett! Le a kalappal. Nagyon precízen tolod már az anyagot a gép alatt!
    Mondanám, hogy irígy vagyok, de tudom, hogy mennyi óra gyakorlás lehet a háttérben egy ilyen eredményért, úgyhogy maradnék az elismerésnél :)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon kedves ötlet...és igazán mesés darab.

    VálaszTörlés
  3. Ez igen, szép (csapat) munka! Emmának nagyon szép a rajza, és nagyon guszta a kivitelézés! Az összhatás szemet gyönyörködtető.

    VálaszTörlés
  4. Móni! Ez csodálatos lett!!!! GYÖNYÖRŰŰŰŰŰ!!!!!!
    Hihetetlenül szép. Nagyon boldog lehet a tulajdonosa!!!!

    VálaszTörlés